background-image:url;background-positiohttp://2.bp.blogspot.com/-kz776bT5Cd0/T7NF5RpjWFI/AAAAAAAADyE/azjmsdZ-bJI/s1600/Background.pngn:top center; background-attachment:fixed; margin:0;

Wednesday 6 June 2012

hati yang menyesal


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
Dengan namaMu Ya Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

" Demikianlah Allah, tuhan kamu. Tidak ada tuhan selain Dia, pencipta segala sesuatu. Maka sembahlah Dia.dan Dia adalah Pemelihara segala sesuatu'.
(6: 102)


Ya Allah
hati ini terlalu banyak berdosa kepadaMu
terlalu lalai kepadaMu
keindahan dunia yang sementara
kuabaikan semuanya

Ya Allah
hati kecil ini hina Ya Allah
di sini jua hati kecil ini meminta padaMu
adakah masih diberi kesempatan kepadaku 
untuk memohon seribu kempunan padaMu

Ya Allah
andai masa itu mampuku putar
akan kutinggalkn segalanya
segalanya yang membawaku hanyut
aku menyesal
aku menyesal
aku menyesal Ya Allah

sesungguhnya Ya Allah
berikanlah kesempatan padaku
untuk merasai nikmat diriku
menjadi hamba yang bertaqwa padaMu

Ya Allah
akan ku sematkan tekad di hati ini
untuk mencintaiMu sepenuh hatiku
membawaku jauh dari bisikan syaitan yang durjana itu..
meninggalkan nikmat sementara itu

Ya Allah
hati ini bemohon
berikanlah aku kekuatan
berikanlah aku kekuatan
berikanlah aku kekuatan

sesungguhnya
hidup dan matiku hanya keranaMu Ya Allah..
amiinnn..

NUKILAN DOA BUAT HATI YANG SENTIASA MAHU BERTAUBAT KEPADANYA,
KAMBALILAH KEPADANYA ALLAH AZZAWAJALLA..

No comments :

Post a Comment