background-image:url;background-positiohttp://2.bp.blogspot.com/-kz776bT5Cd0/T7NF5RpjWFI/AAAAAAAADyE/azjmsdZ-bJI/s1600/Background.pngn:top center; background-attachment:fixed; margin:0;

Wednesday, 27 February 2013

maasalamah winterwinter,say hello to SEM 4:)

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM


~AKU BERLINDUNG (DI BAWAH NAUNGAN) KALIMAH-KALIMAH ALLAH YANG SEMPURNA DAN TEPAT DARI SEGALA KEJAHATAN MAKHLUK YANG JAHAT~

kesedihan tahap air mendidih..;(..tula..tangan ni gatai sgt main2 ubah,kn da hilang terus header tu..da terdelete tp xreti nk ganti dgn yg baru..cek da lupo..minta2 sape2 sudi ajrkn..huhu..

xpela..mngkin hrpannya da graduated bru kluar header*busy2..:p

back to the topic...alhamdulillah winter break da semakin hampir ke tirai penutupnya..ape perasaan??seronok?BoSaNn??sedih??*xdpt balik msia##kecewa???bangga??kenapa perlu bangga##haha,bangga dengan diri sendiri;)

bagi saya..ape yang beta boleh gambarkan tentang perasaan beta ialah:seboseke..haha..cari sendiri jawapan..hmm,walaupun tahun ni x melangkah keluar lg dari alex* bakal melangkah satgi..itu xbermakna kita hilang seribu manfaat dari peluang kelapangan yang diberi ini..alhamdulillah..walaupun sikit..tp diri ini masih diberi peluang untuk melihat kebesaranNya..

TAHNIAH diucapkan kepada sahabat2 yg berjaya pulang dengan hati2 yang riang..sronok tengok gambar,ade di Turkey,ade di Paris,Jordan la,Aswan la,Italy la,Hurghada pn ade..insyaAllah jika diberi keizinan..akn kujejak ke sana..honeymoon 5 tahun lg ke??cehhh..B)

by the way..apa pun yang anda lakukan sepanjang cuti ini..let us reflect iman kita..adakah kita penuhi masa lapang kita dengan perkara yang bermanfaat..atau lebih banyak dengan perkara lagha??saya mengaku..pabila seronok bercuti..banyak perkara baik ditinggalkan..tanya balik diri..solat kita macam mana??solat sunat masih terjaga?Quran pula macam mana?al-mathurat masih lekatkah pagi petangnya??*astaghfirullahala'zim..zikir pula??semakin tebal lidahmu berzikir atau semakin tenggelam suaramu dari mengingatiNya..Allah..sungguh diri ini insan yang lalai..terasa sekali dengan pertanyaan bertalu ini..

namun..alhamdulillah..syukur..teguran itu tandanya sayang..sayangnya kita pada insan2 lain..mengajak kita agar tidak pernah lupa pada Allah..walau sesenang mana kelapangan yang kita miliki..

act,cuti 2 minggu kali ini sangat sekejap dirasakan..sedar x sedar da lagi 2 hari nak masuk ke kelas..kelas baru?sem baru?buku baru?;)..yess!!!!semua baru!!yang penting azam baru!yang lepas ditinggalkan..bukan ilmu ditinggalkan..ilmu otakk..hihi..xdela..ilmu medik ini semakin bertambah dari hari ke hari..alhamdulillah..moga Allah permudahkan segala urusan kami..tidak belajar semata mata kerana exam..yang penting niat lillahitaala..sesusah mana pun belajar..itu bukanlah halangan untu kaki tangan kepala ini membuka ruang untuk ilmu itu masuk meneroka ke dalam otaaakk gedung simpanan..*ayat mengarut..MEMORI jela senang..


akhir kalam..cukuplah ini menjadi pedoman buat diri masing2..be strong be happy no frust no cry..manfaatkan ibrah yang diperoleh sepanjang bermusafir di destinasi kalian..itulah untungnya orang kata..belajar luar negara ni..seronok kalau time cuti..boleh makan angin ke negara luar..aihh,,seronok sangat..syukur diberi peluang:)


semoga bertemu lagi winter ketiga;)

memories of this winter vacation




                      



                       
                                        MTC TERBAIK!!!!!!

                      
                                              



                                               



                                 



                                      
                                                  CANDID NI..;P

                                      
                         NI UNTUK ADIK AMIR...



                                       



                                   ~
TRIAL PALING BEST!!RED VELVET..CUMA COLUR MORE TO DARK BROWN SEBAB TERLEBIH SERBUK KOKO..ATAU KOKO MESIR TERLAMPAU COKLAT WARNANYA..;)

Friday, 1 February 2013

kenapa lewat 10 minit??

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

"DAN BERAPA BANYAK TANDA-TANDA(KEBESARAN ALLAH) DI LANGIT DAN DI BUMI YANG MEREKA LALUI, NAMUN MEREKA BERPALING DARINYA."
SURAH YUSOF: 105

Alamak!!!! train da pergi..sepatutnya pukul 7 pagi da kena naik..tapi terlewat 10 minit..aduiii..macam mana ni??
beli tiket baru jela..tak de rezeki namanya tu..hmmm,banyak perkaitan yang ingin saya kongsikan di sini..

pertamanya,mengapa Allah aturkan saya dan sahabat terlewat 10 minit sebelum train bergerak ke Kaherah??,ya kerana Dia ingin menguji kesabaran hambaNya..kalau lemahnya iman..pasti akan terkeluar sumpah seranah kerana ketiadaan dan kelengangan teksi di jalan raya..bersemburkan angin dan hujan yang lebat..masyaAllah..nilah ujian namanya..Alhamdulillah da melepasinya..n berjaya membeli tiket baru pukul 8 pagi,insyaAllah..

keduanya,ingin saya menghubungkaitkan antara penjagaan waktu kita dengan kehidupan seharian terutamanya dalam mengerjakan solat..astaghfirullah..teguran buat diri juga..pesan Allah,janganlah melewatkan solat..bezanya besar pahala untuk mereka yang mengerjakan solat di awal waktu dan di akhir waktu hanya mendapat ganjaran yang sedikit..terlewat 10 minit je da boleh tertinggal train..terlewat 10 minit menunaikan solat..adakah tertinggal langkah kita ke syurga nanti..nauzubillahiminzalik..moga Allah ampunkan dosa kami..

dan ketiganya..pasti setiap perancangan Allah itu ada hikmahnya..saya yakin..mungkin disebabkan kelewatan 10 minit ni,,Allah elakkan dari sebarang kecelakaan di mana2 ..subhanallah Dia Maha Mengetahui...wallhua'lam..

renungkan dan selamat beramal..;)