background-image:url;background-positiohttp://2.bp.blogspot.com/-kz776bT5Cd0/T7NF5RpjWFI/AAAAAAAADyE/azjmsdZ-bJI/s1600/Background.pngn:top center; background-attachment:fixed; margin:0;

Saturday, 29 September 2012

BERPISAH LAGI..

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

"TEMAN-TEMAN KARIB PADA HARI ITU SALING BERMUSUHAN ANTARA SATU SAMA LAIN, KECUALI MEREKA YANG BERTAQWA"
AL-ZUKHRUF(43;67)

Hati manusia,apabila diikat dengan rasa kasih sayang,pasti sukar untuk dipaskan ikatan pertemuan itu..walaupun masa yang membawa mereka sentiasa bersama terlalu lama..masih tidak cukup untuk mereka menyemai benih-benih kebahagian antara mereka..kecualilah orang-orang yang redha akan pertemuan dan perpisahan yang fana ini semata-mata demi mencari redha Allah..walau jauh terpisah,namun hati akan tetap diikat dengan kebahagiaan dan kasih sayang yang tersemat di dalam doa insan-insan yang mereka sayangi..

2 bulan bersama keluarga tidak cukup sebenrnya untuk kulepaskan rindu dan kasih ini kepada mereka yang kusayangi..namun,harus kusedar..perjuangan ini baru bermula..masih bnyak onak dan duri yang harus ditempuhi..semoga Allah akan mengira setiap pengorbanan ini..insyaAllah..

~SALAM PERPISAHAN~
@_@




























from: angah,doakan angah semoga berjaya di tempat orang..:)..aminn..
homesicknya walaupun da 10 hari tinggalkan Malaysia..xsabar nak tunggu cuti lagi..:(..

Thursday, 27 September 2012

I LOVE READING..:)

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM...

Ketika Nabi Muhammad SAW didatangi oleh Malaikat Jibril,Allah telah memerintahkan Malaikat Jibril untuk menyampaikan wahyu kepada Nabi Muhammad SAW iaitu :
"BACALAH"...

Sebenarnya hikmah penurunan wahyu yang pertama ini memberi kesan yang paling pesar dalam hidup masyarakat terdahulu sehinggalah generasi kini..sejak dahulu kita dipupuk dengan sikap membaca..dengan membaca kita mampu memiliki ilmu..ilmu dunia mahupun ilmu akhirat..dengan ilmu kita mampu berfikir..dengan berfikir secara bijak kita mampu membezakan antara hak dengan yang batil..itulah hikmah terbesarnya kepada kita..
semoga kita semua mampu menyemai sikap rajin membaca dalam hati kecil kita ini..

i like reading so much..:)
this is my new collection..alhamdulillah dapat jugak kumpul semua buku-buku ni untuk dijadikan rencah bacaan selain menghadap buku medik tu..:)..nice to share about these books..all made from Malaysia..:)..kat mesir memang xjumpa la..heee..



ni hadiah dari mak sebab teringin sangat nak baca bila nampak buku ni dalam bilik mak..
walaupun saya x baca lagi tapi confirm isi kandungannya terbaik!!!
banyak mengisikan kandungan tentang ilmu fardu Ain dan merangkumi panduan-panduan untuk kita memperbaiki diri menjadi anak,ibu,bapa,suami,isteri dan keluarga yang soleh..yang mengamalkan cara hidup Islam yang sebenar
by: AL-USTAZ DATO' HJ.ISMAIL KAMUS


ini pula novel karangan novelis idola saya iaitu Ustazah Fatimah Syarha..istimewanya novel ini adalah ia dihasilkan melalui penulisan beliau dan zaujnya,DR.Farhan Hadi yang juga seorang novelis terkenal..
novel ini mengandungi kisah-kisah yang wajar dijadikan panduan untuk menjadi muslim dan muslimah yang sentiasa berpegang kepada asas agama sebagai prinsip hidup dalam membuat keputusan..tip-tip cinta pun ada..:)..
(seronok sebab akhirnya berjaya bawak novel ni naik kapal terbang..hehe.)


bagi saya tajuk buku ni sangat menarik..Shamrock tu apa ye???oowh,baru tahu tu nama tempat..hehe..n masih belum dibaca..tp yakin juga buku ni memang bagus kandungannya..sebagus kandungan buku 
BERCINTA SAMPAI KE SYURGA dan AKU TERIMA NIKAHNYA..
semoga banyak ilmu yang mampu dicedok dari kisah benar pengarang buku ini..
by: HASRIZAL ABDUL JAMIL





yang dua ni pulak adalah koleksi novel alaf 21 yang saya sebenarnya x kenal penulisnya ni..
yang pasti novel ni mesti berkaitan dengan cinta..x salah rasanya membaca bahan-bahan sebegini..mungkin banyak pengalaman dari cerita ini boleh kita jadikan sebagai tauladan diri..siapa tahu mungkin ia seperti watak diri kita sendiri dalam novel ni..sekurang-kurangnya kita ada jalan untuk memperbaikinya kan..:)

tapi saya tahu,kawan-kawan kat luar sana mesti ada banyak lagi buku-buku dan novel-novel yang bagus2..semoga ilmu yang kita peroleh dari pembacaan ini mampu menjadi teman untuk kita menjadi insan yang sempurna..wallahua'lam..


#SUMMER 2012: SELAMAT HARI RAYA

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

Entri kedua untuk sanak saudara..
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR BATIN..:)
Berkumpul di pagi Syawal..

kami di pagi raya..:)







paun-puan dan dara-dara..:)



4 ahli: keluarga A.CIK SOPIAN DAN M.SU NUR JAHAN

5 ahli : keluarga M.CIK SAADIAH DAN A.CIK.NIZAM

7 ahli: keluarga M.CU SITI FATIMAH DAN A.CU ZAKARIA

8 ahli : keluarga M.NDAK SALMIAH DAN A.NDAK ZULKIFLI..
ade ahli baru sorang tu..heee

12 ahli: keluarga A.LONG ABU SEMAN DAN M.LONG SIWOK.
.menantu 2 + cucu 3..berkembang2..hehee

4 ahli: keluarga A.TANG ALI DAN M.TANG TIMAH

kami warga biras-biras..heehee

kamilah peneraju keluarga BAHARI'S FAMILY


bakal-bakal penambah ahli keluarga..:)

beraya di rumah a.ngah tersayang..


ok..ni lah kenangan raya kita sepanjang di bulan syawal 2012..
insyaAllah tahun depan kita cukupkan semua ahli keluarga kita dalam album kita..:)


#summer2012 YA ALLAH,PEGANGLAH HATI-HATI KAMI..:)

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Sungguh sekejap masa berlalu..sedar-sedar da balik Malaysia..sedar-sedar da ada di Mesir..
sedar-sedar da di Malaysia semula..tahun depan la tu..aminn..:)

this entry i dedicated special to all my lovely friends in Malaysia..proud to be your friend..with the strong bonds of ukhuwwah beetwen us..may Allah bless us always..:)

IFTAR JAMA'E bersama sahabat-sahabat yg paling saya sayangi..
4 OGOS(SABTU) AND 5 OGOS(AHAD)
Restoran xingat..tp ada finger kn..hehe..
 at ICT for celebrating birthday..:D


ibu dan mok cik cantikkk:)

Secret recipe n bwp memang x boleh pisah..:)



 mana satu birthday girl ni??heehe

we are bidaba!!!!:)..tp sedih cbb x cukup semua..:(

kereta yb..:P

UIA PJ..:)


my roomates in qber..:)..ARINA je xde..miss u all

ni mesti 3 serangkai..

tahun depan jumpa lagi ye..sobs..:(


satu perkara yang paling bermakna dalam hidup kita adalah membuatkan orang-orang di sekeliling kita tersenyum dan bahagia dengan kehadiran kita..tiap langkah kita dirasakan oleh mereka walau jauh mana kita terpisah...tiap detik sentiasa merasakan mereka ada di sisi kita kerana mereka itulah yang wujud di setiap detik jantung hati kita..itulah manisnya ukhuwwah..tiada mnisnya ukhuwwah tanpa sulaman kasih sayang dan kebahagiaan bersama mereka...:)..


~DAMBAKAN BAHAGIA~

WE ARE HAPPY FAMILY..

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

''kasihanilah saudaramu sebagaimana kamu mengasihi dirimu sendiri'

alhamdulillah sepanjang cuti kali ni di rumah..sempat jugak saya meluangkan masa untuk bersama-sama keluarga tercinta yang semakin berkembang dan bertambah ahlinya..welcome to the club for the new babies..hehe..

untuk saudara-saudaraku di Malaysia..ini titipan rakaman kenangan kita semua semasa bercuti di Cmeron Higland..tempat yang sejuk da x sejuk tu..:P



taman rama-rama: sape yang ambik gambar ni???hehee

papa n mama..:)

 seronok terus ambik gambar mase di cactus garden..:)



a.cik: teringat bangla dengan rokok sebatang..haha..
 ni pasangan yang paling saya sayangi di dunia!!!:)

siapa yang paling muda???haaha

ada orang hantar sampai pucak gunung tu..hihi

opah..:)

penat mendaki..huh..:)

fokus pada periuk kera tu je..:P

a.chooo da kanak-kanak ribena..:)

Bee Farm..:)


 mana satu anak dara ni??kih3

cuba teka ada berapa orang kat dalam gambar ni??hahaa..

adik dan kakak..:)

nak sangat candid kan??hehee

berserinya:)


@taman rama-rama

 pahang gangster..hehee


durian??hehee


mr.bulat..:P

mr. and miss bulat jugak..:)

 buah yang x dikenalpasti namanya..:P

@rose centre

akhirnya sampai ke puncak..:)


penat whooaa.

with my cousin..:)

here we are..akhirnya sampai jugak..@rose centre..

comelll..:)

budak ni kalau excited macam ni la jadinya..haha




@Tea Garden..:)

ni la jamuan terakhir..tepi jalan..tepi rumah,tepi pasar...ahahaaaa..kenyang perabih makan..


semoga ikatan persaudaraan kita semakin teguh..:)
harap semua anak2 a.long,m.ngah,a.de,a.teh,m.ndak,a.tang,m.cu,a.we,m.cik..n a.cik dapat kumpul semua sekali..bila???5 tahun lagi..ce teka mase bila tu????hahaaa..jawablah sendiri..kih3...