background-image:url;background-positiohttp://2.bp.blogspot.com/-kz776bT5Cd0/T7NF5RpjWFI/AAAAAAAADyE/azjmsdZ-bJI/s1600/Background.pngn:top center; background-attachment:fixed; margin:0;

Wednesday 1 May 2013

DITUKARKAN KE UIA??

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

unknown : awak diberi tawaran untuk menyambung pengajian medik di UIA bagi meneruskan tahun 3,4,5,6 di Malaysia

me : seriously ?? kalau saya belajar di Malaysia,saya tak perlu tinggal di Mesir lagi kan..dan pengajian untuk tempoh 4 tahun akan ditaja oleh MARA?

unknown : oh tidak,JPA akan menaja awak sepanjang pengajian

me : bermakna semuanya adalah biasiswa penuh?? yes..i will approve this offer.thank u..

and now..kakiku berada di Malaysia,tidak lagi di Mesir..di UIA sudahhh..*serius tak percaya da masuk kampus UIA..ditemani sahabat baik,Arsyida untuk ke koperasi*macam koperasi maktab la pulak untuk membeli barangan asrama..tiba-tiba baru tersedar..

me : Syida,saya nak balikkkkk...xnak belajar kat sini..saya nak grad di Mesir..di sini tak ada sesiapa..tolong saya..mereka cakap hanya 7 orang yang menerima tawaran ni..saya nak batalkan semula boleh??

syida : saya tak tahu..awak kena hubungi pegawai MARA sekarang..

sibuk- sibuk cari no.telefon..Call2 tak dapat..akhirnya..esakan ngilaian terus sambung- menyambung..dan..pabila terbuka mata,yess!!! ku masih merada di Mesir..haha..

di sini baru kusedari..homesick amat berbahaya untuk kesihatan tidur..memang inilah jadinya apabila terlampau rindukan tanah air..8 bulan da tak balik rumah..patutlaaa..sabar!!! hidup mahu berjaya mesti banyak ujian..Doakan diri ini teman..

dan suatu hari nanti..apabila kaki ini benar2 meninggalkan Mesir..perasaan ini pasti dirasai..that's why i love u Masr..انا بحبك يا مصر

* kurang ingat Allah ni sebab tu syaiton kacau dalam tidur..astaghfirullah..



No comments :

Post a Comment