background-image:url;background-positiohttp://2.bp.blogspot.com/-kz776bT5Cd0/T7NF5RpjWFI/AAAAAAAADyE/azjmsdZ-bJI/s1600/Background.pngn:top center; background-attachment:fixed; margin:0;

Monday 1 October 2012

masamnya muka..

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

masamnyaaa....

kisahnya antara saya dan pak cik arab kedai dobi ni masa saya nak hantar dobi,maklumla,musim sejuk da nak sampai tak lama lagi..:):
saya: i put this blanket in this box.
p.cik arab: ok,you can leave it n take back your box,i will keep this blanket in a plastic bag after I wash this blanket.
saya: ok,thank you
saya pun keluar dari kedai tersebut dan terlupa pula nak bawa sekali kotak tu..aduiii,macam mana boleh lupa pulak ni..
p.cik: your box!!!!!!
saya: i'm sorry ..
bila terpandang je muka dia..tappp!!!,sedihnya..da la dia cakap tegas tadi,tiba-tiba buat muka masam pulak..malunya dekat pak cik-pak cik  dekat situ..

mm,saya paling x setuju kalau orang da buat silap kita nak buat-buat muka pulak..jatuh air muka pesalah tu..
sepatutnya kita senyum balik pada dia sebab kita da bantu dia betulkan kesilapan dia..besar sangat pengajaran yang saya dapat ari ni..
ingat ye,walau siapa pun mereka..orang asing ke,orang tempatan ke,orang sebelah rumah ke..kalau da memang kita nak tegur kesalahan dia..xperlulah tarik muka masam...sebab utamanya menjatuhkan air muka mereka dan yang kedua sudah pastinya mengguris hati mereka..oh Allah,Kau ampunkan dosa mereka yang tidak mengetahui..aminnn..

kesimpulannya..jangan buat muka masam lagi ye depan orang lain..senyum je selalu..pasti bertambah pahala free kita ni kan..insyaAllah,,:D


No comments :

Post a Comment